Életem első húsvéti kalácsa!

Ami szuperül sikerült.

Nem tudom, mióta divat húsvétkor sós kalácsot enni, én egész gyerekkoromban kenyérrel ettem a sonkát. De most nagyon megtetszett ez az ötlet, kenyeret meg úgysem eszem már egy ideje, úgy gondoltam, készítek hát egy saját kalácsot. Nagyon reform, nagyon fogyókúrás recepttel nem mertem próbálkozni, eddig az a tapasztalatom, hogy azt én házilag nem tudom olyan finomra csinálni. De azért átnéztem rengeteg receptet, és kicsit a saját ízlésemre alakítottam a dolgokat.

img_20180401_151215.jpg

  • 50 g teljes kiőrlésű liszt
  • 50 g kukorica liszt
  • 200 g finomliszt
  • 2 csomag porélesztő
  • 1,5 dl tej
  • 7 g só
  • 1 ek cukor
  • 3 dkg margarin
  • 1 ek napraforgó olaj
  • 1 db tojássárgája (plusz egy a kenéshez)

A tej felét meglangyosítjuk, belerakjuk a cukrot és a porélesztőt, hagyjuk felfutni. Közben keverőtálba kimérjük a liszteket, hozzáadjuk a tojássárgáját,  a maradék tejet, a szobahőmérsékletű margarint, az olajat és a sót, és végül a felfutott élesztőt. Itt a profibbak választhatják a dagasztógépet, én saját kezűleg gyúrtam, dagasztottam addig, amíg már majdnem leszakadt a karom.

Ezután egy órát kelesztjük langyos helyen. Addig kikenjük margarinnal a formát, ami lehet őzgerinc forma vagy egy sima tepsi is akár. A megkelt tésztát annyi részre osztjuk, amilyen fonást szeretnénk alkalmazni. Én életemben először kipróbáltam a négyes fonást, amihez a tésztát négy egyenlő részre osztjuk, hosszú rudakat formázunk belőlük, azokat összefonjuk. Ezután a tepsibe helyezzük, megkenjük a tojás sárgájával, és még hagyjuk kelni egy fél órát. Hőlégkeveréses sütőben 170 fokon, alul-felül sütéssel 180 fokon fél óra alatt aranybarnára sütjük.

img_20180401_155542.jpg

Nagyon szép fényesre, és elég ízletesre sikerült, de azért így az első sütésemet nem mondanám tökéletesnek. Kétszer ekkorára is megnőhetett volna. Talán a porélesztő az oka, de nem hiszem. A barátom nem panaszkodott, én meg arra a sonkára nem, amit ő főzött. Elővettünk mindent, ami egy jó húsvéti menühöz kell: újhagymát, retket, paprikát, főztem pár tojást, és összekevertem az erős tormát light majonézzel, aztán leültünk, és falatoztunk egy hatalmasat és istenit. Hát ha eddig nem is voltam egy nagy húsvét-rajongó, most azt hiszem, megtértem.

img_20180401_160437.jpg

img_20180401_161250.jpg