Cukor- és zsíradékmentes epres joghurtos sütemény

A sonkafőzést, kalácssütés még csak ma fogom elkezdeni, tegnap viszont megint összejöttünk a barátokkal, és nekik sütöttem egy kis lightos sütit. Egyébként nagyon szuper volt, mert a volt gimis csapatból, akikkel tartjuk a kapcsolatot, most majdnem mindenki ott volt párostul, és tizenegyen voltunk. Bár az egyik barátnőm nutellás kalácsot sütött, ami fantasztikusan sikerült, azért az én sütimre is azt mondták, hogy finom lett.

img_20180331_225946_1.jpg

Nagyon szeretem a poharas joghurtos sütirecepteket, úgyhogy kicsit azokat alakítottam át saját ízlésemre. És mióta rájöttem, hogy az aprítóval tésztát is lehet keverni, azóta mindent abban csinálok. Úgyhogy ez is egy nagyon könnyű recept lett így.

Összetevők:

  • 1 db banán
  • 2 db tojás
  • 90 g teljeskiőrlésű liszt
  • 30 g zabpehely
  • 125 g natur joghurt
  • 100 g zsírszegény túró
  • 3 evőkanál juharszirup 
  • 1,5 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 150 g eper, vagy amilyen gyümölcs éppen van otthon

Elkészítés: A banánt villával összenyomkodjuk, blenderrel, vagy fakanállal jól összekeverjük a tojásokkal, a joghurttal, túróval, vanília aromával és a juharsziruppal. A száraz alapanyagokat egy külön edényben jól összekeverjük (a liszt és a sütőpor jó, ha együtt pihengél egy picit), aztán folyamatos adagolással hozzáadjuk a masszához. A végén belekeverjük a feldarabolt epret, és kivajazott, kilisztezett formába öntjük. (én a tipikus kör alakú tortaformát használtam) Előmelegített sütőben 170 fokon hőlégkeverésen sütjük tűpróbáig. Alul-felül sütéssel mehet 180 fokon is.

img_20180331_230009.jpg

Egy normális szelet 70 gramm körül van (a képen én direkt vékonyakat vágtam, mert sokan voltunk, és már mindenki belakott a nutellás kalácsból), és ennek a kalóriatartalma nagyjából 80 kcal körül van, ami tök alacsony ahhoz képest, hogy mennyire laktató. Ha valaki elkészíti otthon, küldjön róla képet!

img_20180331_225950.jpg