Melanzane di mozzarella - avagy vega rakott padlizsán

Ahogy én készítem

A padlizsánt minden formájában szeretem, teljesen odáig vagyok érte, és mindig csodálkozom, amikor valaki azt mondja, hogy neki kesernyés, vagy hogy nincs íze. Azt gondolom, hogy ha rántva vagy padlizsánkrémként nem is jött be nekik, ezt a réteges padlizsános, paradicsomos, sajtos ételt imádni fogják.

img_20180410_172007.jpg

Hozzávalók:

  • 2 közepes padlizsán
  • 1 evőkanál olivaolaj
  • 2 csomag mozzarella (250 g)
  • 50 g parenyica sajt (az olasz receptek szerint parmezán, de nekem akkor éppen eredeti szlovák füstölt parenyicám volt itthon, és valami fantasztikusan jót tett az ételnek ez a füstös íz)
  • 1 konzerv hámozott paradicsom (lehet friss paradicsomból is, de én inkább majd nyáron fogom abból)
  • 2 dl paradicsomlé (vagy paradicsompüré, vízzel felhigítva)
  • 1 db vöröshagyma
  • bazsalikom ízlés szerint
  • kakukkfű ízlés szerint
  • só ízlés szerint
  • bors ízlés szerint

img_20180410_160055.jpg

Elkészítés:

A padlizsánokat megmossuk, és hosszában vékony szeletekre vágjuk. Egy szűrőbe rakunk egy réteget, megsózzuk, rárakjuk a következő réteget, és így tovább. A végén rárakunk egy fedőt, meg egy kis súlyt, és várunk fél órát, amíg a só kihozza a zöldségből a nedvességet, és kicsöpög belőle. Ezután sütőben 180 fokon sütjük 10 percig. Lehet sütőpapíron, vagy simán a rácson, nagyon kevés olivaolajjal meglocsolva. Érdekesség, hogy az olaszok ezeket a vékony szelet padlizsánokat olajban sütik ki, hogy még kevésbé szívja meg magát később nedvességgel. Én szerettem volna itt egy kis kalóriatöblettől megszabadulni, ezért választottam a sütőben sütést.

Amíg a sütőben sülöget, addig felvágjuk apróra a vöröshagymát, és a feldarabolt paradicsommal összefőzzük. Teszünk hozzá bazsalikomot, kakukkfüvet, borsot és sót. Közben kivesszük a sütőből a padlizsán szeleteket, és kezdődhet is a rétegzés. Egy tepsibe, vagy jénai edénybe lerakunk egy réteg padlizsánt, jöhet rá a paradicsomos szósz, erre szétcsípkedjük az egyik mozzarellát, és ráreszeljük a másik sajtunk felét. Megismételjük ezt a folyamatot. Nálam a 30x20-as tepsibe két réteg jött ki ebből, de ha kisebb edényben készítjük, akkor magasabbra is lehet csinálni.

img_20180410_160041.jpgHa kész ez a gyönyörűség, és a kutya is megcsodálta, akkor mehet be 170 fokra előmelegített sütőbe, és fél órán át süthetjük hőlégkeveréses fokozaton, ha van ilyenünk.

Amikor már az egész lakásban csodás illatok terjengenek, és a sajt is elég pirultnak tűnik, kivesszük a sütőből, és az olaszok nagyon szigorú és gonosz szabálya szerint legalább fél órát várunk. Ezt az ételt ugyanis nem ajánlott forrón fogyasztani. Sőt, azt is hallottam már, hogy szinte langyosan a legjobb. Ezt azért mi nem tudtuk megvárni, de fél óra után már annyira csorgott a nyálam, hogy majdnem elfelejtettem lefotózni a kész tepsit, így a fotón látszik is, ahogy elkezdtem felvágni. :)

img_20180410_171717.jpg

Nekem nagy kedvencem lett ez az étel, biztos, hogy megsütöm még többször is, különböző sajtokkal. Ráadásul egy jó hatalmas adagban (450 g-ot megettem ebédre, mert repetáztam is) nagyjából 420 kcal van, ami ennyi sajtot elnézve, eléggé jó érték.

Nektek mi a kedvenc padlizsános ételetek? 

Ha tetszett ez a recept, vagy kipróbáltátok, írjatok, küldjetek képeket!