Életmódváltás - A kezdetek

Sziasztok, Eszti vagyok. (Szia, Eszti!)

Régóta küzdök súlyfelesleggel, igazából soha nem voltam elégedett még a külsőmmel. Mostanában vettem észre, hogy kicsit megszállottja is vagyok a kajának (és ez így is volt egész életemben). Imádom a különböző nemzeti konyhák specialitásait, a színekben gazdag fogásokat, a péksüteményeknek nagyon nehezen tudok ellenállni, és még folytathatnám a sort. Arra viszont eddig nem gondoltam, hogy ez a rajongás és függés az előnyömre is válhat, ha jól használom ki. Ezért úgy döntöttem, hogy életmódot váltok. Hogy ez pontosan mit is jelent? 

  • Minden nap vezetem a Kalóriabázison, hogy mit ettem, ittam és mozogtam
  • Hetente legalább háromszor sportolok 
  • Megpróbálom a napi kalóriabevitelemet az elégetett kalóriák száma alatt tartani
  • Naponta legalább 2 liter vizet elfogyasztok

Hogy mit is sportolok, és pontosan mennyit és miket eszem, na ezeket fogom még a továbbiakban elmesélni. Ezt a blogot pedig leginkább azért indítom most el, amiért az ember naplót kezd írni: egyrészt szeretném, hogy bármikor visszaolvashassam, és kiértékelhessem a fejlődésemet, másrészt úgy érzem, ez inspiráló erőként fog hatni rám, és így nagyobb lesz az inger, hogy nem adjam fel. A kitartás és a szorgalom ugyanis nem tartozik az erősségeim közé. Nagyon hirtelen belelkesedem, és vetem bele magam újabb dolgokba, amik aztán sokszor az elfeledett hobbik és törekvések polcán végzik valahol a kisagyam egyik sarkában.

Van egy harmadik okom is, ami miatt belekezdtem ebbe a blogba. Azt remélem, hogy a bejegyzéseim, az ételfotóim, a nyafogásom és az örömködésem esetleg inspirálóan hathat hasonló problémákkal küzdőknek. De tippeket kapni is szuper lenne olyanoktól, akik ezt már régebb óta csinálják.

Nem fogok minden nap minden étkezésemről beszámolni, és attól sem kell félni, hogy folyton csak a kajáról fogok beszélni. Ez egy személyes blog lesz, ahol néha muszáj lesz áradoznom a kiskutyámról (Sushi, a Jack Russell Terrier), a barátomról és az éppen aktuális utazásokról. Meg úgy bármiről, ami nyomja a lelkem. :)

Azért íme a mai napom képekben. Megpróbálok kalóriákat is írni majd az ételekhez.

Reggeli: Gazdag saláta koktélparadicsommal, kígyóuborkával, jégsalátával, sárgarépával és főtt tojással. (2 főtt tojás és másfél nagy tál saláta = 234 kcal)

img_20180318_094943.jpg

Tízórai: Görögjoghurt mangóval, aszalt vörösáfonyával és blansírozott mandulával (egy fél mangó és 100 g joghurt = 185 kcal) Emellé még megittam egy tejeskávét is zsírszegény tejjel, szóval plusz 90 kcal.

img_20180318_130115.jpg

Ebéd: Tejszínes gombás csirkemell főtt rízzsel. Ez a szüleim alkotása, tegnap készítették, ráadásul az általuk szedett erdei gombából. Valami isteni. (80 g rizs +156 g husi szósszal = 278 kcal)

img_20180318_153506.jpg

Uzsonna: Kis szendvicsek - póréhagymás vajkrém, pulykamellsonka, kígyóuborka korpás extrudált kenyérkéken koktélparadicsommal és a képen nem látható jégsalátával. (két szendvics = 118 kcal) Ez még Sushinak is tetszett.

img_20180318_174533.jpg

Vacsora: Most készülök összedobni egy gyors zöldborsófőzeléket, ahogy Fürdős Zé csinálja. Tudom, hogy sokak szerint későnek számít, ha 8-kor vacsorázom, de ma egyébként se keltem korán, plusz éjjeli bagoly is vagyok. Ami azt jelenti, hogy éjfél körül szoktam lefeküdni aludni, és ha 6-kor vacsoráznék, akkor még 6 órát kéne kibírnom kaja nélkül alvásig. Úgy hangzik, mint egy horror film.

Ha van kedvetek, írjátok meg, ti miket ettetek ma, mit gondoltok az én mai menümről, illetve szóljatok hozzám bármit. :)